Prowadzenie rejestrów VAT i rozliczanie podatków w Krakowie

Jeśli jesteście Państwo przedsiębiorcami lub zamierzacie nimi zostać w najbliższym czasie to zapewne wiecie, że podlegacie obowiązkowi prowadzenia rejestrów VAT. Co to oznacza?
Prawo obliguje większość przedsiębiorców do skrupulatnego i systematycznego prowadzenia rejestru zakupu i sprzedaży VAT– czyli podatku od towaru i usług, który pobierany jest podczas zakupu lub płatności za usługę. Ma to na celu późniejszą możliwość rozliczenia podatku, a w efekcie prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej. Obsługa księgowa firm to w takiej sytuacji najlepsze wyjście, ponieważ w trakcie wykonywania codziennych obowiązków i utrzymywania w ładzie bieżących dokumentacji katalogowanie rejestrów VAT może stać się utrudnieniem.

Co powinno znajdować się w rejestrze VAT?

Rejestr VAT dotyczy wszystkich faktur zakupowych, zarówno obejmujących sprzedaż, jak i wydatki uprawniające do odliczenia ich od podatku. Jest to więc proces wymagający dużej skrupulatności i uwagi, co przekłada się na obowiązek poświecenia dużej ilość czasu. Co gorsza – w sytuacji niepoprawnego prowadzenia lub niedopatrzenia, możemy spotkać się z nieprzyjemnymi konsekwencjami. Rejestr VAT prowadzi się dla celów rozliczenia podatku od towarów i usług, dlatego też jest on jednym z elementów, które umożliwiają prawidłowe sporządzenie deklaracji VAT. Jest też niezbędny do przygotowania Jednolitego Pliku Kontrolnego. W rejestrze powinny znaleźć się informacje z następujących kategorii: kwota należnego podatku, kwoty podatku naliczonego, który obniża VAT należny, a także kwoty netto będące podstawą opodatkowania dla obliczenia wartości podatku należnego, dane pozwalające określić przedmiot i podstawę opodatkowania oraz kwoty do przelania do urzędu. Nasze biuro rachunkowe szczegółowo i systematycznie sporządza rejestry VAT dla swoich klientów, dzięki czemu mogą oni nie tylko uniknąć błędów w dokumentach, ale też zaoszczędzić sporo czasu, który mogą przeznaczyć na inne czynności związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Zaufało nam już wiele firm i prywatnych przedsiębiorców, którzy wciąż korzystają z naszych usług księgowych. W zakresie naszych kompetencji znajduje się również prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia, kadry i płace oraz wiele innych usług. Zapraszamy do poznania obsługi księgowej firm!

Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.