Co w praktyce oznacza prowadzenie pełnej księgowości?
Księgowość w firmie może być prowadzona w formie pełnej lub uproszczonej. Pełna księgowość jest zdecydowanie bardziej szczegółowa i skomplikowana. Przekonaj się, kto zobligowany jest do jej prowadzenia i jakie obowiązki się z tym wiążą.
Kto obowiązkowo musi prowadzić pełną księgowość?
Do prowadzenia pełnej księgowości zobowiązane są większe przedsiębiorstwa, tj.:
- spółki, w tym spółka akcyjna, spółka komandytowo-akcyjna, spółka z o.o.,
- osoby fizyczne, spółki jawne, cywilne i partnerskie, spółdzielnie, jeśli przychody netto w ubiegłym roku podatkowym przekroczyły ustaloną wartość (2 mln euro).
Na czym polega pełna księgowość?
Pełna księgowość to zaawansowana wersja prowadzonych ksiąg handlowych. Stanowi system ewidencjonowania wszystkich zdarzeń gospodarczych. Rozliczenia obejmujące transakcje finansowe muszą być prowadzone skrupulatnie i regularnie. Uwzględnić należy wszelkie elementy wchodzące w skład majątku firmy, w tym także źródła finansowania tego majątku. Wszystkie te informacje są ważne z punktu widzenia organów podatkowych, które w przypadku kontroli mogą zweryfikować poprawność prowadzenia pełnej księgowości.
Pełna księgowość pozwala też na bieżące monitorowanie kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Jest to szczególnie ważne w przypadku planowania inwestycji czy innych kluczowych dla funkcjonowania firmy decyzji.
Jak prowadzić pełną księgowość w firmie?
Nasze biuro rachunkowe zapewnia kompleksowe usług z zakresu prowadzenia pełnej księgowości w Krakowie. To zadanie zdecydowanie warto oddać w ręce profesjonalistów, gdyż wymaga nie tylko czasu i umiejętności, ale i skrupulatności oraz doskonałej znajomości aktualnych przepisów prawa. Fachowe podejście do tego tematu pozwoli uniknąć wielu problemów finansowych i wynikających z kontroli US.